Dova Aircraft

DV-1 Skylark

Letoun DV-1 Skylark je ultralehký, jednomotorový, dvoumístný dolnoplošník s pevným tříkolovým podvozkem příďového typu.


Letoun je kombinací primární klasické celokovové konstrukce, která je ošetřena proti korozi, spojovaná pomocí nýtování a lepení a sekundární kompozitové konstrukce pro dosažení elegantních vnějších tvarů. Letoun DV-1 je určen pro letecký výcvik, vlekání větroňů, kondiční a rekreační lety při kterých pilot jistě ocení nejen prostornost kabiny a pohodlnost sedaček, ale taktéž precizní aerodynamiku letounu.

Letoun splňuje požadavky norem ASTM, předpisy FAA a je certifikován pod českým LAA a německým DULV. Provoz letounu se předpokládá pouze ve dne podle pravidel VFR za podmínek VMC.

Dova Aircraft Skylark DV-1

Deset kroků k dokonalosti

Moderní technologie, precizní design, maximální důraz na bezpečí a láska k létání. To vše ztělesňují naše letouny.

1
Elegantní trup

  • Poloskořepinová konstrukce vyztužena podélníky a s nosným potahem.
  • Všechny nosné části jsou vyrobeny z duralu.
  • Průřez trupu je ve spodní části obdélníkový a v horní části eliptický.
  • Součástí konstrukce trupu je kýl.

2
Lichoběžníkové křídlo

  • Poloskořepinová konstrukce.
  • Vybaveno jednoduchými sklápěcími vztlakovými klapkami a křidélky a také karbonovými winglety pro lepší výkony v stoupání.
  • Navrženo jako samonosné s jedním hlavním a jedním zadním pomocným nosníkem.
  • Uchyceno k trupu pomocí dvou závěsů na hlavním nosníku a jednoho závěsu na zadním nosníku.
  • Tvar profilu křídla je tvořen pomocí duralových žeber na náběžné a odtokové straně křídla a potahem z duralových plechů.

3
Svislé a vodorovné ocasní plochy typu „T“ (SOP, VOP)

  • Poloskořepinová konstrukce tvořena žebry, nosníky a nosným potahem.
  • Plochy VOP mají obdélníkový půdorys.
  • VOP a SOP se skládají ze směrovky, horizontálního stabilizátoru a výškovky s elektricky ovládanou vyvažovací ploškou.
  • Směrovka je ke kýlu připevněna pomocí dvou závěsů.

4
Pevný podvozek s řízeným příďovým kolem

  • Noha příďového podvozku vyrobena z ocelové trubky a odpružena gumovými silentbloky.
  • Sklolaminátová konstrukce noh hlavního podvozku.
  • Standardní pneumatiky 14x4 palce na kolech.
  • Diskové brzdy ovládané pomocí pedálů na nožním řízení.
  • Hydraulické brzdy se ovládají nezávisle a spolu s řiditelným příďovým kolem umožňují jednoduché pojíždění.

5
Efektivní zdvojené řízení

  • Křidélka a výškovka se ovládají pomocí řídící páky přes táhla a úhlové páky.
  • Směrovka se ovládá pomocí pedálů nožního řízení přes ocelová lanka.
  • Geometrie brzdových pedálů zajišťuje minimalizaci neúmyslného brždění.
  • Páka umístěna mezi sedadly mechanicky řídí vztlakové klapky.
  • Na požadavek můžeme instalovat duální podélné vyvážení.

6
Špičkový motor Rotax

  • Nabízíme vývěr ze dvou typů motorů Rotax – 912 UL (80 HP) / 912 ULS (100HP)
  • Uchycen přes pomocné motorové lože a silentbloky k hlavnímu motorovému loži na motorové přepážce.
  • Vybaven elektrickým startérem, alternátorem, mechanickým palivovým čerpadlem.
  • Dvoudílné provedení laminátových krytů motoru umožňuje snadnou kontrolu a údržbu.
  • Díky kombinovanému chlazení chladí hlavy válců voda a válce samotné vzduch.
  • Mazací systém motoru se suchou klikovou skříní.
  • Zdvojené zapalování.

7
Propracovaný palivový systém

  • Složen ze dvou integrálních nádrží umístěných v křídlech o celkovém objemu 90 litrů nýtovaných a lepených z duralových plechů.
  • Každá nádrž má odvzdušnění, odkalovač, palivoměr a filtr ve výstupním ventilu.
  • Palivová soustava obsahuje v trupu třícestný palivový kohout a jemný palivový filtr v motorovém prostoru.
  • Vratná větev je vedena zpět do nádrže v pravém křídle.
  • Na přání lze instalovat elektrické palivové čerpadlo, ohnivzdorné návleky na palivové hadice či osadit nádrže uzamykatelnými víčky.

8
Jednovodičový elektrický systém

  • Se záporným pólem odděleným pomocí sběrnic připojených ke zdroji proudu.
  • Chráněn pomocí pojistek umístěných na panelu.
  • Jako zdroj proudu slouží jednofázový generátor integrovaný v motoru a 12 V bezúdržbová baterie umístěná na motorové přepážce.

9
Pohodlná a prostorná kabina

  • Dvě vedle sebe umístěná čalouněná ergonomická sedadla, nastavitelná do třech poloh s čtyřbodovými bezpečnostními pásy s ramenními popruhy.
  • Zavazadlový prostor umístěný za sedadly unese zavazadla o maximální hmotnosti 20 kg.
  • Přístup do kabiny možný po otevření jednodílného překrytu vyrobeného z plexiskla.
  • Nový robustní sklolaminátový překryt kabiny je aerodynamicky optimalizován pro snížení odporu a vybaven zamykacím mechanismem.
  • Ventilace kabiny funguje přes větrací ventily spojenými s naca vstupy.
  • Systém vytápění se separátní regulací objemu distribuce teplého a studeného vzduchu uvnitř kabiny, s odmrazováním a odmlžováním je bezpečný pro pojíždění.

10
Pitot statická soustava

  • Distribuce tlaku k jednotlivým přístrojům je provedená pomocí flexibilních plastových hadic.

Mám zájem o DV-1 Skylark

Chcete-li obdržet cenovou nabídku letadla nebo jednotlivého komponentu a dozvědět se více informací, pokračujte prosím tlačítkem níže.

Mám zájem

Nostnost a zatížení

Ultralight E-LSA
Prázdná hmotnost 287 kg 290 kg
Maximální vzletová hmotnost 450 kg (472.5 kg w/rescue systém) 600 kg
Užitečné zatížení 163 kg 310 kg
Maximální množství paliva 90 l 90 l
Maximální hmotnost zavazadel 20 kg 20 kg
Maximální provozní násobky (+4, -2) (+4, -2)

Provozní rychlosti

Ultralight E-LSA
Pádová rychlost bez klapek 78 km/h 83 km/h
Pádová rychlost s klapkami 64 km/h 68 km/h
Maximální nepřekročitelná rychlost 267 km/h 267 km/h
Maximální rychlost vodorovného letu 230 km/h 230 km/h
Cestovní rychlost 210 km/h 210 km/h
Stoupavost 6 m/s 5.9 m/s
Dostup 3650 m 3650 m
Dolet (30 min. rezerva) 1000 km 900 km

Rozměry

Rozpětí křídla 8.14 m
Délka letounu 6.62 m
Výška letounu 2.28 m
Šířka kabiny 1.09 m
Plocha křídla 9.44 m2
Plocha VOP 1,48 m2
Plocha SOP 0.9 m2

Další parametry

Cestovní rychlost v 3000 ft a výkonu 75 % 210 km/h
Maximální horizontální rychlost 230 km/h
Délka vzletu přes 15 m překážku - beton 265 m
Délka vzletu přes 15 m překážku - tráva 280 m
Brzdná dráha 153 m
Dolet 1000 km
Výdrž 5 h
Kapacita paliva 90 l
Průměrná spotřeba paliva 15 l/h